2016. május 1., vasárnap

Gondolatok az órai foglalkozásról


A kurzus első órai foglalkozását mi tartottunk Andival az online közösségi oldalak és tematikus közösségi oldalak témában. A foglalkozáshoz készítenünk kellett egy prezit, aminek a használatával mindketten akkor ismerkedtünk meg. Szerencsére Andi sokkal jobban ráérzett a prezialkotásra, mint én, és tudtam tőle tanulni – bár még némi idő- és energiaráfordításra lesz szükség ahhoz, hogy hasonlóan harmonikus kapcsolatot építhessek ki az alkalmazással.

A közös munka nagyon jól ment, jól tudtunk kommunikálni egymással, felosztottuk a feladatokat, és jól tudtunk együttműködni. Andi beszélt a közösségi oldalakról – Facebook, Instagram, Google +, MOOC – sok praktikus és gyakorlati információ ismertetésével, és a követhetőség érdekében képekkel is illusztrálta, amiről éppen beszélt. Azt feltételeztük, hogy ezeknek az oldalaknak egy részét a hallgatótársaink is ismerik már, viszont az általunk hasznosnak tartott oldalak és funkciók bemutatásával esetleg új és hasznos dolgot is mutathattunk.

A foglalkozás következő része a tematikus közösségi oldalak – moly.hu és sulinet.hu – bemutatása volt. (A tematikában szerepelt még a Geocaching is, azonban ennek az oka számomra a mai napig rejtély – hacsak nem osztálykirándulásról vagy a földrajz órának egy témaköréről van szó, akkor nem tudom, milyen más oktatási célra alkalmazható.) Ahogy erre már reflektáltam pár bejegyzéssel korábban a közösségi oldalak kapcsán, az oldalak áttanulmányozása után a moly.hu-t elsősorban az irodalom tanításához tudnám kötni, ami kissé leszűkíti a használati körét; bár a sulinet.hu a tantárgyak szélesebb körében felhasználható, az idegen nyelvek oktatásához nem nyújt segítséget.

A foglalkozás lezáró részében megmutattunk egy YouTube videót – szerintünk ezek a videók is jól felhasználhatóak tanítási célokra -, és összeállítottunk egy tesztet a foglalkozás során elhangzott információkból, illetve olyan kérdéseket is beleraktunk, amikre a választ az ismertetett oldalak böngészésével tudták megtalálni. A tesztre azért választottuk a kivetítős módszert, mert nem ismertünk online tesztkészítő alkalmazásokat. Azok, akik helyesen töltötték ki a tesztet, a válaszok betűjeleit visszafelé olvasva megkapták a megoldást (,amit közösen ellenőriztünk is): ’IKT forever’.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése