2016. április 25., hétfő

Közösségi oldalak és a tanítás


Mivel a prezentációnk témája is ez volt, és a második bejegyzés is érintette ezt a témát (lásd lejjebb), ezért nézzétek el nekem kérlek, hogy néhány dolgot ismét leírok.

Az egyetemi tanulmányaim során, főleg a tanári MA két éve alatt, több tanár is előszeretettel alkalmazott különféle virtuális osztálytermeket, ahol könnyen megoszthattunk egymással dokumentumokat, fájlokat, videókat, képeket, feladatokat, kommenteket, forrásokat, ezzel egészítve ki az órai munkát. Ez tapasztalatom szerint főként az angolos órákon volt jellemző, de néhány pedagógiás tantárgynál is alkalmazták.

Alapvetően három oldallal vannak a korábbi (fél)évekből ilyen tapasztalataim: facebook, edmodo és wikispaces. Bár vannak eltérések a felületek között, a már említett célokra mindegyik kiválóan megfelel – főleg, miután az ember megtanulja kezelni és átlátni az oldalt.

Ezeken kívül még a Google is remek lehetőséget biztosít dokumentumok megosztására és rendezésére, és az általa nyújtott lehetőségeket is többször kihasználtuk. Tanulói visszajelzésekhez például jó módszernek tartanám a Google kérdőív használatát.

A közösségi oldalak által a tanárok segítséget nyújthatnak a diákoknak a tanulásban nemcsak a már fent említett megosztási lehetőségek miatt, hanem azért is, mert így több lehetőségük nyílik kérdezni. A tanárok felkészülését is megkönnyítheti, hiszen számtalan tananyag, ötlet, információ és támogató közösség áll rendelkezésére. Bár természetesen vannak árnyoldalai is, mint ahogyan arról pár bejegyzéssel korábban már írtam, inkább hasznosnak értékelném a használatukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése