…
avagy szófelhők felhasználása tanórán?
Erre
a kérdésre egyik szakom kapcsán se sikerült olyan válasszal előrukkolnom, ami
meggyőzött volna arról, hogy feltétlenül ott a helye a tanórán. Tanári
illusztrációnak kissé időigényesnek találtam, és nem találtam olyan tanítási
célt, amelynek az elérésére ezt tartanám a legmegfelelőbb módszernek.
Az
illusztrációnak készített szófelhőt a tagul.com oldalon csináltam. A Harry Potter és az azkabani fogoly című
filmben lévő mumusos jelenetből kigyűjtöttem a mellékneveket, és két különböző
érzelmet kifejező színházi maszk formájában vizualizáltam őket. A cél a
melléknevek megtanulása ebben az esetben. (Ezt a jelenetet egyébként az 5percangol.hu
-n is megtalálhatjátok, videóval, szövegátirattal, feladattal és szószedettel együtt.)
Ami
mellette szól, az az, hogy nagyon látványos, és alkalmas kreatív megoldások
megvalósítására, ezért inkább azt tudnám elképzelni, hogy a diákok hozzák be
őket az órára. Látványelemként beépíthetik a prezentációjukba vagy
felhasználhatják egy-egy témakör szavainak vizualizálására. Szerintem a
szófelhő készítésével és személyre szabásával többet profitálhatnak belőle,
mintha a tanár mutat nekik egyet.
A
fentebb leírtakon kívül nem igazán tudok más olyan célt elképzelni, amihez szófelhőre
lenne szükség. De érdekelnének a „szófelhő-pártiak” érvei is J
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése