2016. április 24., vasárnap

Szófelhők felhasználása a tanórán


… avagy szófelhők felhasználása tanórán?

Erre a kérdésre egyik szakom kapcsán se sikerült olyan válasszal előrukkolnom, ami meggyőzött volna arról, hogy feltétlenül ott a helye a tanórán. Tanári illusztrációnak kissé időigényesnek találtam, és nem találtam olyan tanítási célt, amelynek az elérésére ezt tartanám a legmegfelelőbb módszernek.

Az illusztrációnak készített szófelhőt a tagul.com oldalon csináltam. A Harry Potter és az azkabani fogoly című filmben lévő mumusos jelenetből kigyűjtöttem a mellékneveket, és két különböző érzelmet kifejező színházi maszk formájában vizualizáltam őket. A cél a melléknevek megtanulása ebben az esetben. (Ezt a jelenetet egyébként az 5percangol.hu -n is megtalálhatjátok, videóval, szövegátirattal, feladattal és szószedettel együtt.)

Ami mellette szól, az az, hogy nagyon látványos, és alkalmas kreatív megoldások megvalósítására, ezért inkább azt tudnám elképzelni, hogy a diákok hozzák be őket az órára. Látványelemként beépíthetik a prezentációjukba vagy felhasználhatják egy-egy témakör szavainak vizualizálására. Szerintem a szófelhő készítésével és személyre szabásával többet profitálhatnak belőle, mintha a tanár mutat nekik egyet.

A fentebb leírtakon kívül nem igazán tudok más olyan célt elképzelni, amihez szófelhőre lenne szükség. De érdekelnének a „szófelhő-pártiak” érvei is J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése