2016. május 2., hétfő

Választható feladat – Kahoot! bemutatása


Azért esett az Kahoot!-ra a választásom, mert nekem is ajánlották, mint az osztályteremben sikerrel alkalmazható programot, ami felkelti és fenntartja a diákok érdeklődését, valamint motiválja is őket. A Socrative-hoz hasonlít, de a bejegyzésben nem a két programot fogom összehasonlítani, hanem a Kahoot!-ot mutatom be. A tanítási gyakorlatom során két alkalommal ki is próbáltam „élesben”, és ezeket a tapasztalataimat is megosztom.

A Kahoot! egy ingyenes, angol nyelvű oldal. Az egyik első dolog, ami feltűnt az oldallal kapcsolatban, az az, hogy nagyon színes. A böngészés folytatásával arra is fény derült, hogy egyszerűen, lépésekben leírja az oldal használatát és alkalmazási lehetőségeit, és viszonylag könnyen kezelhető. Kvíz, megbeszélés és kutatás is készíthető vele, regisztráció után, valamint a mások által készített nyilvános Kahoot-ok is felhasználhatóak.


Ha saját kvízt szeretnénk készíteni, akkor a bal felső sarokban a ’New K!’-ra kattintunk, aztán kiválasztjuk a ’Quiz’ opciót. Adunk a kvíznek egy nevet, aztán megadjuk az első kérdést, a válaszlehetőségeket – itt azt is bejelöljük, melyik a helyes válasz -, az időkorlátot, a pontokat, csatolhatunk képet és videót is, majd adhatunk hozzá további kérdéseket. Ha a mentés és folytatás opciót választjuk, akkor megadhatjuk a szintet, a nyelvet, és leírást is készíthetünk a kvízünkhöz. (A kvíz készítésének lépéseiről számos YouTube videót lehet találni.)


A játékhoz elengedhetetlen, hogy a tanári oldalt lássák a diákok is. Miután a tanár elindította a játékot, a diákok valamilyen internetkapcsolattal rendelkező eszközről a játék PIN-jének megadásával tudnak csatlakozni a kahoot.it oldalon. Ezután megadnak egy becenevet is, ami megjelenik a tanári felületen, a játékosok számával együtt. A tanár szabályozza minden kérdés elindítását, ami lehetőséget ad a hibák megbeszélésére is. A kérdés megjelenése után láthatóak a válaszlehetőségek is a tanári felületen, a diákok azonban csak a válaszlehetőségek szimbólumait látják, abból kell kiválasztaniuk a jót. Egyből kapnak visszajelzést arról, ez sikerült-e, és hol állnak a versenyben.

A pontokat az idő is befolyásolja – a gyorsabbak több pontot kapnak a jó válaszért, az idő letelte után pedig nem lehet válaszolni. Minden kérdés után megjelenik egy grafika, amely megmutatja, melyik válaszlehetőséget hányan választották, valamint a rangsor is látható a játék aktuális állásról. A játék végeztével lehetőség van visszajelzés kérésére és adására is.



Lezárásként elmesélem a saját tapasztalatomat. Két alkalommal játszottunk Kahoot!-ot ugyanazzal a csoporttal. Csapatokban játszottak, és első alkalommal nagyon élvezték, tetszett nekik, hogy versenyezhetnek, és az egyetlen hátráltató tényező az egyik csapatnál a lassú mobilnet volt. Következő alkalommal úgy alakult, hogy a tanári gépen nem volt internet, így nem tudtam kivetíteni a kérdéseket. Ennek ellenére szerettek volna játszani, így telefonról indítottam a játékot, és felolvastam a kérdéseket a válaszlehetőségekkel együtt. Egész órán nem kísérte olyan feszült figyelem a szavaimat, mint abban a pár percben J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése