A széles körű elterjedtségük és
népszerűségük miatt hasznosnak tartom az online közösségi oldalak használatát
oktatási célokra. Egyre több ember tölt egyre több időt ezeknek a felületeknek
a használatával, így az ezeken keresztül történő tanulás/tanítás könnyen
beépíthető a hétköznapi tevékenységek sorába. Hátránya viszont, hogy a sok
információ között a tanulnivalók könnyen elvesznek, és a sok más inger is
könnyen elterelheti a tanulók figyelmét.
A tematikus közösségi oldalak
közül a moly.hu oktatási célokra történő használatát leginkább humán tárgyak
kapcsán tudom elképzelni, azon belül is főként az irodalom tanításához nyújthat
segítséget. A sulinet.hu sokkal több tantárgy tananyagait tartalmazza, azonban
számomra nem volt egyszerű eligazodni a felületen, és az idegen nyelvek
anyagait is hiányoltam.
IKT alapú óraterv:
Angol óra 9. osztályban, egy 16
fős csoportban
Az óra témája a Sydney olimpia
A diákok párosával kapnak egy
szöveget, ami a Sydney olimpia 1-1 fontos eseményéről szól. Miután minden pár
megbeszélte a saját szövegét, a csoport közösen összerakja a legfontosabb
tudnivalókat. A tanár képeket és címeket vetít ki, mialatt minden páros
összefoglalja az általuk olvasott információt.
Ezután a diákok 4 fős csoportokban
megvitatják, hogy ők is a kacsacsőrű emlőst, a kacagójancsit és a hangyászsünt
választották volna az olimpia kabalaállatainak. Ha egyetértenek, akkor amellett
gyűjtenek érveket, ha nem, akkor az érvek mellett eldöntik azt is, melyik
állatot/állatokat tartották volna alkalmasabbnak a feladatra.
A felkészülési idő lejárta után a
csoportok elmondják érveiket. Miután az összes csoportot meghallgatták, a tanár
szavazást indít a socrative nevű program segítségével, amely során minden diák
leadhatja szavazatát arra az állatra, amelyiket a vitán elhangzottak alapján az
esetleges következő Sydney olimpia legmegfelelőbb kabalaállatának tart. A
szavazás végeredményét az egész csoport számára láthatóvá teszi a tanár, így
mindenki láthatja, mely érvek bizonyultak a legmeggyőzőbbnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése